sobota, 5 lutego 2011

Nanokosmetyki

Obecnie rynek kosmetologiczny pełen jest nowości produktowych i innowacyjnych rozwiązań. W ofercie dostępnych jest coraz więcej pozycji bazujących na naturalnych składnikach. W składzie kremów powszechnie spotykane są algi morskie, wyciąg z zielonej herbaty i jeżówki, śluz ślimaka oraz jad węża. Jednak prawdziwa (r)ewolucja dokonuje się za pośrednictwem NANOtechnologii. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez magazyn Polish Journal of Cosmetology*, wynika, że kosmetyki stworzone w oparciu o nanocząsteczki, charakteryzują się większą skutecznością niż produkty tradycyjne. NANOkosmetyki wyraźniej poprawiają wygląd skóry oraz wywierają pozytywny wpływ na samopoczucie kobiet. Uzyskanie wyjątkowych efektów możliwe jest dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych w procesie produkcji kosmetyków.
POLECAMY:

Badania "Kosmetyki XXI wieku- nanokosmetyki" opublikowane w najnowszym numerze Polish Journal of Cosmetology wskazują, że największym zainteresowaniem wśród ankietowanych cieszą się nanokosmetyki, w szczególności kremy, zawierające nanokapsułki, w których zamknięte są substancje aktywne. Z racji swoich innowacyjnych i jednocześnie bezpiecznych właściwości, coraz więcej salonów kosmetycznych w Polsce pracuje na produktach stworzonych na bazie NANOtechnologii oraz rekomenduje je swoim klientkom. Kosmetyki oparte na NANOcząsteczkach wykazują wyjątkowo duży potencjał zastosowania. Związane jest to głównie z pokonaniem największej dotychczasowej bariery, jaką była skóra, która nie przepuszcza dużych cząstek substancji aktywnych z kosmetyków. Właśnie dlatego NANOkosmetyki, dzięki małym cząsteczkom wody, są najlepszym rozwiązaniem w kwestii pielęgnacji skóry.

Na czym polega fenomen NANOkosmetyków?

Technologiczna obróbka wody nadaje substancji zupełnie nowych właściwości oraz zwiększa potencjał jej zastosowania. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii, rozbija się duże skupiska agregatów wody, które prowadzą do powstania niewielkich, uporządkowanych klastrów. Skupione w nich pojedyncze cząsteczki wody charakteryzują się niezwykle małą średnicą, oscylującą w granicach 1 nanometra. W wodzie rozbitej do tej wielkości, dodatkowo rozpuszczane mogą być substancje aktywne. Stąd też pochodzi NANO AQUA+.

- NANOwoda, dzięki swoim rozmiarom, po raz pierwszy na świecie pozwoliła skórze na niemal całkowite wchłonięcie substancji aktywnych i odżywczych, wzmacniając i pielęgnując skórę z nieporównywalnym lepszym skutkiem - mówi Zdzisław Oszczęda, Prezes firmy Nantes, producent innowacyjnych NANOkosmetyków dostępnych m.in. w sklepie Nantes.pl. - Po przeprowadzonych badaniach naszych kosmetyków okazało się, że NANOwoda jest fenomenem w dziedzinie kosmetologii i medycyny na skale światową - dodaje Zdzisław Oszczęda.

Przeszłość vs teraźniejszość

Pierwszy raz termin nanotechnologia użyty został w 1974 roku przez Japończyka, Norio Taniguchi. Z kolei już na początku lat 80. XX podjęto wstępne próby korzystania z nanotechnologii. Do kremów używano tzw. niosomy, czyli sztuczne cząsteczki nanotechnologiczne, które wnikając głęboko w skórę, przedłużają utratę czynników aktywnych. Jednak boom w rozwoju nanotechnologii przypada na rok 2004 i wciąż rośnie. W niektórych krajach, w szczególności we Francji i USA przeznacza się miliony dolarów na badania w dziedzinie nanotechnologii, właśnie ze względu na potencjał jaki z sobą niesie.

Dzięki nowoczesnym narzędziom możliwe jest swobodne manipulowanie wyjątkowo małymi cząsteczkami wody i na ich podstawie wytwarzanie innowacyjnych kosmetyków. To, co wyróżnia NANOkosmetyki spośród innych preparatów dostępnych na rynku, to właśnie ich skuteczność. Dzięki technologii zastosowanej na etapie produkcji, preparaty bazujące na składnikach NANOwody wnikają w głąb skóry, penetrując ją od wewnątrz. Wszystko to sprawia, że skóra jest odpowiednio bardziej odżywiona, nawilżona, oczyszczona i ujędrniona. Oprócz NANOcząsteczek wody, coraz częściej do produkcji kosmetyków wykorzystuje się NANOcząsteczki srebra i miedzi. Charakteryzują się one silnymi właściwościami mikrobobójczymi dzięki czemu są w stanie zastąpić syntetyczne środki konserwujące, dostępne w wielu preparatach kosmetycznych.

Więcej na temat innowacyjnych NANOkosmetyków: http://sklepnantes.pl/idea-nantes

* "Kosmetyki XXI wieku- nanokosmetyki" http://kosmetologia.com.pl/przeglad-prasy/polish-journal-of-cosmetology-nr-12.html
** Pełne opracowanie badania dostępne w Polish Journal of Cosmetology, nr 12, 2010.


Ocena: Bądź pierwszy!


Komentarze Bądź pierwszym, który skomentuje ten artykuł!

Dodaj komentarz

Imię i nazwisko:


Adres email:



Wpisz kod z obrazka
Visual CAPTCHA

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY Z TEJ KATEGORIIINNE ARTYKUŁY TEGO AUTORA
» Trądzik młodzieńczy » Nowy trend w marketingu w 2011 roku już w Polsce?
» Jak poprawić wygląd włosów? » Content marketing w mediach społecznościowych kluczem do sukcesu biznesowego w 2011 roku
» Zadziwiający lifting twarzy zaw... » E-commerce w Polsce 2010 - raport Praktycy.com
» Krem rozjaśniający skórę » Rozpieszczaj swoje ciało
» Płyn na porost włosów » Walka o wieczną młodość


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz